După ce a absolvit liceul în oraşul natal a ales să devină ofiţer. Ştia că dacă va intra în rândul forţelor armate va reuşi în viaţă. După absolvirea cursurilor Academiei Forţelor Terestre şi a Şcolii de Aplicaţie a fost repartizată la Brigada 10 Geniu din Brăila. Ofiţer pe specializarea auto, a primit în comandă un pluton şi după aceea compania de logistică a brigăzii.
„Am făcut şcoala de aplicaţie printre bărbaţi, pentru că la Piteşti, unde se desfăşurau cursurile, erau foarte puţine fete. Dar cum mi-au plăcut motoarele dintotdeauna, pot spune că a fost o experienţă pe care nu o voi uita niciodată", ne-a mărturisit locotenetul Alina Vacariu.
Prezenţă insolită, în salopetă şi mânjită de ulei de motor printre ceilalţi studenţi, a arătat că vrea să ştie tot ceea ce ţine de meserie.
„Am luat contact şi cu vechile Bucegi şi Carpaţi care erau cândva produsul de bază al armatei, camioane cu motoare de 8 cilindri în V pe benzină, dar mai ales cu DAC-ul 665 T. Meseria se învaţă de jos. Până nu pui tu mâna ta să faci ceva, să desfaci şi să faci la loc un ansamblu, nu se poate spune că ştii cu adevărat meserie", ne-a declarat Alina.
Nu-i uşor
„Nu a fost deloc uşor. Am avut în subordine mai ales maiştri militari cu o vastă experienţă care nu au privit cu ochi buni să fie conduşi de o femeie. La nivelul corpului de ofiţeri se puneau pariuri pe cât voi rezista la şicanele bărbaţilor din companie. La început s-a pariat pe două luni , apoi s-a extins termenul la trei luni. Am plecat de acolo după trei ani, când am fost numită şef de personal la Batalionul 110 Sprijin Logistic", ne-a declarat tânăra locotenent.
„De un lucru însă este sigur, am reuşit să mă impun cu tact şi serioziate şi am lăsat în urmă o subunitate care a luat în ultima perioadă numai calificativul cel mai înalt", a conchis locotenetul Alina Vacariu. @N_P