Ofertele sau preţurile din magazinele locale nu vă mulţumesc? Atunci alăturaţi-vă zecilor de mii de români care fac turism de shopping. În ianuarie 2004, un euro era cotat la 41.000 de lei vechi, iar salariul mediu pe economie era de 5.500.000 de lei vechi (cam 135 de euro). Trei ani mai târziu, cotaţia monedei europene trece cu greu de 3,4 lei noi, în timp ce salariul mediu a ajuns undeva la 950 de lei. Adică circa 280 de euro, mai mult decât dublul sumei de acum trei ani. Din
Ofertele sau preţurile din magazinele locale nu vă mulţumesc? Atunci alăturaţi-vă zecilor de mii de români care fac turism de shopping.
În ianuarie 2004, un euro era cotat la 41.000 de lei vechi, iar salariul mediu pe economie era de 5.500.000 de lei vechi (cam 135 de euro). Trei ani mai târziu, cotaţia monedei europene trece cu greu de 3,4 lei noi, în timp ce salariul mediu a ajuns undeva la 950 de lei. Adică circa 280 de euro, mai mult decât dublul sumei de acum trei ani. Dincolo de creşterea puterii de cumpărare, aderarea la UE a simplificat foarte mult procedurile prin care trebuia să treacă românii care vroiau să călătorească în Europa. „Acum te urci în avion, în tren sau maşină şi te duci unde vrei, când vrei, fără să te mai întrebe nimeni unde mergi, cât stai, câţi bani ai la tine şi aşa mai departe. În plus, nu trebuie să uităm de cursele low-cost“, spune bucureşteanca Daniela Tudor, fan declarat a perioadelor de reduceri.
Într-adevăr, cele mai importante patru companii aeriene low-cost care operează în România (Blue Air, Wizzair, Sky Europe şi My Air) oferă în 2007 nu mai puţin de 21 de destinaţii, printre care se numără şi adevărate paradisuri ale cumpărăturilor (Paris, Milano, Roma, Viena, Barcelona sau Istanbul). În funcţie de data rezervării şi de destinaţie, un bilet dus-întors din Bucureşti, Târ