Liceele tind să desfiinţeze clasele umaniste în favoarea celor cu profil real, în funcţie de cerinţele pieţei muncii Motivele invocate de liceele care decid să diminueze clasele de uman
Liceele tind să desfiinţeze clasele umaniste în favoarea celor cu profil real, în funcţie de cerinţele pieţei muncii
Motivele invocate de liceele care decid să diminueze clasele de uman sunt în principal două: elevii care termină realul au mai multe variante de a alege o facultate şi tot ei obţin în general rezultate mai bune la învăţătură. Experţii în educaţie spun însă că posibilitatea ca un elev să-şi găsească un job bun pe viitor depinde mai puţin de profilul urmat şi mai mult de abilităţile personale.
Dragoş este elev la Colegiul Naţional "Mihai Eminescu" din Bucureşti. În opinia lui, decizia şcolii de a elimina clasele de uman este una bună. "La uman vin de obicei copii mai slab pregătiţi şi se predau aceleaşi materii, română multă, psihologie, filosofie. Nu ştiu cum se face, dar tot noi, realiştii, luăm note mai mari!".
Laura, elevă la liceul "Grigore Moisil" din Capitală, ne-a spus că, treptat, la şcoala unde învaţă a fost redus numărul claselor de ştiinţe sociale. "Nu mai sunt decât două la fiecare an. Motivul pentru care s-a decis eliminarea lor este că oferta de facultăţi este mai variată pentru cei care termină realul", ne-a spus tânăra.
"Umaniştii, nişte rataţi"
Colegiul Naţional "Mihai Eminescu" din Capitală a decis în urmă cu doi ani eliminarea claselor de uman şi suplimentarea celor cu profil real. Clasele de uman au fost desfiinţate în cadrul unui consiliu, când s-a considerat că "umaniştii sunt nişte rataţi care aruncă şomeri pe piaţa muncii", ne-a spus un cadru didactic din liceu.
Octavian Soviany, profesor de limba şi literatura română la acelaşi liceu, spune că decizia de a desfiinţa clasele de uman a intervenit pe f