Google poate juca feste chiar şi celor mai puternici oameni din lume. Ca să înţelegeţi, acest lucru s-a întâmplat şi cu românii, pentru care motorul de căutare pe internet avea numai sugestii negative, de exemplu „românii sunt proşti, românii sunt hoţi, românii sunt păduchioşi".
În acelaşi fel, Google procedează şi cu oamenii celebri, fie că ei sunt politicieni, oameni de afaceri sau artişti. Oferă sugestii de căutare. Însă acestea nu vin oricum, ci vin şi ele în funcţie de numărul de căutări de până atunci. O altă componentă de care Google ţine seama este numărul de articole în care apar respectivele nume şi cu ce cuvinte cheie sunt asociate ele.
Campania „Românii sunt deştepţi" i-a ajutat pe aceştia să îşi îmbunătăţească imaginea astfel că în acest moment, Google sugerează „românii sunt deştepţi, românii sunt educaţi, românii sunt inteligenţi, românii sunt frumoşi".
Cum în unele cazuri este vorba despre sute de mii de căutări pe zi, motorul de căutare îşi poate schimba preferinţele rapid, în decurs de ore sau zile. Astfel, sugestiile de astăzi, mâine nu mai sunt valabile. Şi, de multe ori, sugestiile nu sunt tocmai convenabile pentru cei căutaţi.
În contextul protestelor şi a unui virus prezent pe internet în aceste zile semnalat de foarte multe site-uri de ştiri, Google asociază „Traian Băsescu demisionează", următoarele sugestii făcute de motorul de căutare cu numele preşedintelui sunt „blog, „wikipedia" şi „biografie". Pentru o căutare după „Băsescu", Google sugerează şi „mason". Numele preşedintelui le pune probleme vorbitorilor de engleză astfel că motorul de căutare sugerează şi „pronuciation".
Dacă îl veţi căuta pe liderul Băncii Centrale, în acest caz Google asociază „Mugur Isarescu" cu „cv", „biografie", „mason" şi „declaraţie de avere". Pentru Isarescu simplu, Google găseşte „mason", „bilderberg", „evreu" şi „Mugur". @