Tabloidul „Cancan“ a lansat o campanie promoţională înşelătoare în care anunţă un câştig de un milion de euro. Şansele ca premiul să fie acordat sunt însă aproape nule: 0,8%!.Mecanismul de a pune „câştigătorul“ să extragă un plic din 125, doar unul dintre ele conţinând potul cel mare, a fost folosit şi de „Gazeta Sporturilor“, care nu a acordat milionul.
Zilele trecute, ziarul „Cancan" a lansat o promoţie puternic promovată şi la TV, prin care anunţă un mare pot de un milion de euro. Spotul TV, în care o voce abia inteligibilă anunţă concursul, spune că „ai megaşansa de a câştiga premiul de un milion de euro", fără să explice însă în ce constă această „megaşansă".
Mai citeşte şi:
VIDEO ŞI GALERIE FOTO EXCLUSIVĂ/Megaescrocherie bancară orchestrată de „Clanul Bua"
Braşov: EXCLUSIV / Ţeapă marca Abraham Cohen lângă Aula Universităţii
Machetele de presă arată şi ele cu litere de-o şchiopă că marele premiu este de un milion de euro. Cu toate acestea, doar după ce parcurge regulamentul stufos al campaniei, scris cu litere mici, cititorul poate afla că în realitate milionul de euro este doar o „bulă de săpun".
Astfel, dintre câştigătorii premiilor din talon va fi desemnat, prin tragere la sorţi, finalistul concursului. „Norocosul" va fi pus să aleagă unul dintre cele 125 de plicuri (!). Un singur plic conţine fabuloasa sumă, celelalte având câte 10.000 de euro.
Nu este un păcat să lansezi o campanie pentru pentru a atrage şi a fideliza cititorii, dar nu este deontologic să promiţi un premiu pe care cel mai probabil nu-l vei acorda. În timp ce posibilitatea ca marele pot oferit de „Cancan" să fie acordat este de 0,8%, alte concursuri, printre care şi „Clickmania!", garantează că oferă fiecare premiu până la ultimul.
Compania care editează ziarul „Cancan" nici măcar nu riscă din propriul buzunar mi