Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat joi că viitoarea autostradă Târgu Mureş – Iaşi va avea o lungime totală de 270 km, iar costurile estimate ar putea ajunge până la 60 de milioane de euro pe kilometru.
Autostrada va fi împărţită în trei tronsoane: Târgu Mureş – Ditrău, cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL, Ditrău – Târgu Neamţ cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA şi Târgu Neamţ – Iaşi cu o lungime de 76,9 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.
Noul drum Târgu Mureş-Iaşi va străbate un traseu dificil - deal şi munte -, ceea ce impune un volum mare de aşa-numite lucrări de artă - poduri, podeţe, viaducte - şi numeroase arii protejate, adică situri de importanţă comunitară şi situri de protecţie avifaunistică.
Proiectarea nu este finalizată în acest moment, întrucât procedura de obţinere a acordului de mediu este în derulare. Începând cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact şi reluarea procedurii de obţinere a acordului de mediu.
"Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 milioane euro/km şi 60 milioane euro/km, fapt sesizat şi de Ministerul Finanţelor Publice", se precizează în comunicatul CNADNR.
În acest context, CNADNR a anunţat că va contracta servicii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza soluţiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potenţialele surse de finanţare, altele decât bugetul de stat, a mai anunţat Compania Naţională de Autostrăzi.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat joi că viitoarea autostradă Târgu Mureş