Romtelecom va externaliza către Ericsson două departamente de servicii pe o perioadă de cinci ani, acordul vizând 400 de angajaţi, potrivit unui comunicat al companiei Romtelecom.
Contractul încheiat transferul către compania Ericsson, începând de la 11 ianuarie 2010 a aproximativ 400 angajaţi ai Romtelecom din departamentele de Comutaţie (remedierea deranjamentelor la centralele telefonice digitale) şi Electroalimentare. Nu este însă primul acord de acest tip încheiat de Ericsson. Compania suedeză a mai realizat contracte cu Vodafone din Marea Britanie şi a preluat salariaţi de la operatori, angajându-se să se ocupe de servicii sau întreţinerea acestora.
Acordul prevede menţinerea locurilor de muncă ale angajaţilor
Potrivit oficialilor Romtelecom, contractul va susţine strategia companiei de a oferi clienţilor săi un portofoliu de servicii de telefonie fixa, date, internet broadband şi TV. „Am parcurs un proces complex înainte de a ajunge în această etapă finală, analizând cu atenţie fiecare aspect al acestui acord, de la asigurarea unui transfer uşor al angajaţilor noştri, a continuităţii în ceea ce priveşte locurile de muncă şi până la menţinerea ofertelor de cea mai bună calitate ale Romtelecom”, a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom. Pe de cealaltă parte, reprezentanţii Ericsson spun că acesta este primul contract de servicii de a administrare a reţelei din România. „Acest acord întăreşte relaţia de durată pe care am construit-o împreuna cu Romtelecom şi reprezintă primul nostru contract de servicii de administrare a reţelei din România‟, arată Maurizio De Dominicis, country manager Ericsson România.
Angajaţii transferaţi îşi vor păstra actualele locuri de muncă şi beneficiile oferite anterior de Romtelecom pentru o perioada de cel puţin doi ani. În cazul în care contractul de muncă va înceta dup