Mulţi spun despre actorie că este o terapie pentru cei care aleg această cale. Dar, într-o Românie în care teatrele nu scot posturi la concurs cu anii, actorul tânăr este obligat la o zbatere permanentă pentru o colaborare sau pentru un proiect independent, care vin "la pachet" cu o mulţime de piedici.
Să alegi să fii actor poate părea un act de curaj nebun sau chiar un lux în România mileniului trei, dar totuşi există tineri care luptă pentru visul lor şi demarează proiecte independente, precum Teatrul InDArt.
Veteranii teatrului spun că înveţi să fii actor nu în facultate, ci abia atunci când ajungi "pe scândură". Numai că scenele teatrelor au ajuns să pară un teritoriu interzis pentru tinerii abia ieşiţi din şcolile de actorie, în condiţiile în care vremurile în care absolvenţii erau repartizaţi imediat după încheierea studiilor sunt demult apuse.
Într-un context socio-economic agitat, cultura este undeva în coada listelor de priorităţi, teatrele nu au bani pentru a crea posturi noi şi se limitează doar la a căuta colaboratori. În aşteptarea unor vremuri mai bune, mulţi actori tineri rătăcesc drumul şi se irosesc în joburi de compromis, care să le asigure ziua de mâine. Alţii încearcă, însă, să continue lupta demarând proiecte independente în speranţa că vor reuşi în cele din urmă să se facă remarcaţi. Iar de multe ori teatrul independent presupune o luptă în care cel mai mare risc este ca frustrările să ia la un moment dat locul pasiunii şi elanului unui tânăr pentru care teatrele româneşti nu au loc.
Un asemenea proiect independent au demarat cei de la Teatrul InDArt, o echipă frumoasă, tânără şi pregătită să ofere spectacole de calitate publicului, sub bagheta regizorului Bogdan Gagu şi cu coordonarea managerului Dan Simion.
InDArt înseamnă actorii Cătălin Stelian, Silvia Gagu, Alin Brancu, Adriana Guluţanu, Alec