Vă semnalam într-un articol de acum 2 săptămâni lansarea anunţată a unui disc Verdi cu soprana Anna Netrebko. Întrucât se apropie lansarea lui oficială – programată mâine, 9 august 2013, şi difuzarea lui integrală la Radio România Muzical, simt nevoia să scriu din nou despre acest disc care mi s-a părut absolut extraordinar. La Bellissima – Anna Netrebko
Mai întâi, cred (sper) că oricine interesat de muzica clasică a auzit de Anna Netrebko; pentru cei neinteresaţi de muzică clasică, poate măcar i-au văzut portretul pe cutiile unei vopsele de păr pentru femei sau în reclamele la bijuterii.
Pentru că, da, Anna Netrebko este o femeie foarte frumoasă, dar mai mult decât atât, înzestrată cu o voce ieşită din comun, care îi permite acum, la maturitate (va împlini 42 ani în septembrie) să schimbe macazul repertoriilor pe care le abordează: dacă până acum a putut fi ascultată în roluri de soprană lirico-lejeră, acum ea preferă mai întunecatele roluri spinto-dramatice.
Iar albumul Verdi, lansat cu o mare ceremonie ieri la Salzburg şi care va apărea pe piaţă mâine în magazinele din întreaga lume, este primul după această schimbare de macaz. Anna Netrebko a ales roluri întunecate şi tragice din operele verdiene: Lady Macbeth din „Macbeth”, Ioana d’Arc din „Giovanna d’Arco”, Giovanna de Guzman din „Don Carlo” şi Elisabetha de Valois din „Trubadurul”. Iar vocea ei pare o navă amiral plecată să cucerească orizonturile – te emoţionează, îţi face pielea de găină, te lasă fără în aer în piept pe vreun pianissimo.
Înţeleg aprecierea specială pe care casa ei de discuri, Deutsche Grammophon, o are pentru Anna Netrebko: în 10 ani de colaborare, sărbătoriţi tot la ceremonia de ieri de la Salzburg, au fost vândute 3.8 milioane de CD-uri şi DVD-uri – o cifră uriaşă pentru muzica clasică, o cifră ce o transformă pe Anna Netrebko în soprana cu cele mai multe titluri vâ