Coşmarul oricărei companii care generează venituri - şi profituri - pe internet s-a transformat în realitate pentru un lider mondial: datele tuturor utilizatorilor reţelei PlayStation au fost furate de către hackeri - inclusiv adresele de e-mail şi numerele cardurilor de credit.
Primul anunţ al celor de la Sony, apărut pe blogul PlayStation în 20 aprilie, era lapidar: „ştim că anumite funcţiuni ale reţelei PlayStation nu pot fi accesate. Vom reveni cât de curând cu mai multe informaţii. vă mulţumim pentru răbdare".
Două zile mai târziu, Sony revenea cu un comunicat ceva mai lung, în care recunoştea că reţeaua, folosită de zeci de milioane de oameni pentru jocuri online, a fost atacată de hackeri, fără însă să specifice în ce a constat atacul. Abia pe 26 aprilie, la o săptămână după ce experţii companiei detectaseră pentru prima oară neregulile, Sony a dat publicităţii un comunicat în care anunţa că reţeaua PlayStation a fost victima unui furt de date care a afectat toţi utilizatorii; „o persoană neautorizată" a intrat în posesia întregii liste de date, care conţinea numele, adresele fizice şi de e-mail, data naşterii, password-ul pentru reţea şi, posibil, şi datele cardurilor de credit ale utilizatorilor.
Nu numai reţeaua PlayStation a fost afectată, dar şi o altă reţea, Qriocity, prin care Sony livra utilizatorilor conţinutul multi-media al companiei - filme şi muzică.
Viteza înceată cu care Sony a adus la cunoştinţă utilizatorilor că datele lor au fost furate a provocat deja reacţii furioase din partea sferei politice: senatorul american Richard Blumenthal a cerut reprezentaţilor companiei să explice de ce le-a trebuit o săptămână întreagă pentru a face public furtul, cerând totodată companiei să suporte eventualele cheltuieli care ar putea rezulta pentru utilizatori ca urmare a furtului.
O lovitură de imagine pentru Sony
E