Înnici zece ani de când a fost transformat în metrou uşor, tramvaiul 41 a făcut cinci victime. Problemele au început încă de la probe, când însuşi actualul preşedinte, pe-atunci primar, a aşteptat trei ore într-o staţie pentru a testa "cel mai mare proiect de investiţii al Capitalei" după 1989, scrie Mediafax.
Tramvaiul 41, construit în Bucureştiul comunist pentru a lega cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi de nordul Capitalei, a fost modernizat în 2002. Actualul preşedinte al României, la acea vreme primar al Bucureştiului, considera că modernizarea liniei de tramvai lungă de mai puţin de 11 kilometri este "cel mai mare proiect postdecembrist realizat de municipalitatea Capitalei".
Dacă iniţial tramvaiele circulau pe acest traseu cu o viteză medie de 14 kilometri pe oră, după modernizare, traseul de 10,8 kilometri şi cu 15 staţii pe fiecare sens avea să fie parcurs cu o viteză medie de 22 de kilometri pe oră.
Citeşte şi ACCIDENT în Pasajul Lujerului din Capitală: 4 tramvaie au fost implicate şi 86 de persoane au fost rănite
Lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai au început în octombrie 2001. Exact un an mai târziu, în 21 octombrie 2002, primarul general de la acea vreme inaugura investiţia, însă anunţa că tot sistemul aferent liniei fostului tramvai 41, devenit "metrou uşor", va funcţiona optim după încă două săptămâni.
Primele probleme ale acestei investiţii au apărut în 30 septembrie 2002, când primarul Traian Băsescu, însoţit de jurnalişti, a făcut un drum de probă că o garnitură a liniei 41. Băsescu a fost nevoit să aştepte în jur de trei ore la capătul din bulevardul Ghencea, plecarea în cursă fiind întîrziată de apariţia unor probleme la instalaţia electrică. "Am aşteptat ca tramvaiul ăsta să intre în funcţiune în seara aceasta mai mult decît am aşteptat-o pe nevastă-mea la cununia civilă", a spus atun