Pe lângă remuneraţia lunară, salariaţii primesc bonuri cadou, precum şi alte tipuri de bonusuri Motivarea extrasalarială a angajaţilor a devenit în România o afacere în sine. Dacă
Pe lângă remuneraţia lunară, salariaţii primesc bonuri cadou, precum şi alte tipuri de bonusuri
Motivarea extrasalarială a angajaţilor a devenit în România o afacere în sine. Dacă luăm în considerare valoarea bonurilor cadou acordate de companiile specializate în emiterea tichetelor de masă, putem aprecia că asemenea tip de recompensare se ridică la aproape 70 milioane de euro.
Cum faci să îţi creşti cifra de afaceri dacă vânzările tale depind de performanţele distribuitorilor? Nu îi poţi forţa să investească în dezvoltarea reţelei ori în training.
Poţi totuşi să-i motivezi pe vânzătorii lor să îţi vândă mai bine marfa ta. Plecând de la emiterea bonurilor cadou, companiile au descoperit o piaţă în programele de motivare şi fidelizare croite pe nevoile clientului.
Anual, acestea gestionează sute de astfel de proiecte pentru clienţi care vor fie să-şi promoveze mai bine serviciile prin intermediul partenerilor cu care lucrează, fie să îşi motiveze propriii angajaţi. Pe scurt, un astfel de program se desfăşoară astfel: consultanţii companiei stabilesc împreună cu beneficiarii obiectivele, de obicei de vânzări, iar atingerea ţintelor este premiată. Cele mai bune performanţe beneficiază de obicei de premiul cel mare.
Fidelizare, atât pentru angajaţi, cât şi pentru partenerii de afaceri
Cererea de programe de motivare şi fidelizare Accentiv, oferite de compania Accor Services, a crescut în acest an cu aproape 40%. Cele mai multe proiecte, peste 60%, sunt cele de motivare externă, ale companiilor care vând preponderent prin distribuitori şi dealeri.
Ca domenii de activitate se evidenţiază pharma şi FMCG. Cristina Hlinschi, director Mar