Românii se informează în proporţie de 85% de la televizor, sursa numărul doi de informare fiind radioul (32%), arată un raport al Comisiei Europene.
Canalul media folosit cel mai des de români este televiziunea. 85% dintre românii chestionaţi au declarat că se uită la televizor în fiecare zi sau aproape în fiecare zi. Un procent similar a fost înregistrat şi la nivelul UE.
Radioul este utilizat de 32% dintre români, presa scrisă de 16%, iar Internetul de 30%, mai puţin decât media europeană.
Dacă se iau în considerare doar marile oraşe, utilizarea zilnică a Internetului se ridică la 54%, adică acelaşi grad de utilizare ca în ansamblul UE, informează NewsIn.
Unul din patru români se consideră bine informat în legătură cu problemele europene, se arată în Eurobarometrul CE.
Dacă vorbim despre problemele politice europene, prima sursă de ştiri este televizorul - 81%, urmat de Internet cu 8%. Televizorul este considerat şi pe ansamblul Uniunii Europene ca primă sursă de informare (61%), urmat de presa scrisă (14%).
Românii folosesc, când caută informaţii despre politicile şi instituţiile UE, televizorul (55%), Internetul (23%), radioul (21%), discuţiile cu rude sau prieteni (20%) şi de abia apoi (pe locul 5) ziarele cotidiene (13%).
Circa o treime dintre români consideră că televiziunea vorbeşte atât cât trebuie despre afacerile europene, iar aproximativ unul din doi români consideră că Uniunea este prezentată în mod obiectiv.