Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandurilor Skol si Tuborg, sustine ca vanzarile de bere au scazut cu 15% in primele opt luni din acest an comparativ cu aceeasi perioada din 2008, la 12,4 mil. hectolitri.
"Cresterile de 7-8% inregistrate in ultimii ani nu au fost normale, de aceea si scaderea de anul acesta a fost atat de mare. Piata berii a inregistrat in primele opt luni o scadere de 15% a vanzarilor in volum", a spus Shaine.
El a adaugat ca in conditiile in care in acest an producatorii asteapta o scadere intre 10 si 15% a vanzarilor, consumul pe cap de locuitor va fi la finalul anului 2009 de aproximativ 83-84 de litri pe cap de locuitor, fata de 95 de litri in 2008.
"Ne vom intoarce la un consum de peste 90 de litri pe cap de locuitor abia peste patru-cinci ani", estimeaza Shaine, bazandu-se pe faptul ca economia Romaniei isi va reveni la cel putin un an dupa cea a SUA.
Presedintele URBB sustine ca in ciuda acestei scaderi a pietei compania a inregistrat in lunile de vara o crestere a cotei de piata pe fondul unui avans de 4-5% al volumelor in aceasta perioada. "In primele opt luni ale acestui an, detinem o cota de piata de 10% in volum si 13% in valoare, cresterea provenind din faptul ca am investit aproape dublu in publicitate in primele sapte luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului precedent", sustine Shaine.
Cea mai mare crestere a cotei de piata a fost inregistrata in luna iulie, cand URBB a detinut 12% din piata berii, fata de circa 9% la inceputul anului. In primele opt luni, URBB a inregistrat vanzari de 1,2 milioane de hectolitri de bere, similare celor din aceeasi perioada a anului 2008. Shaine spune insa ca URBB a fost avantajata in aceasta perioada atat de faptul ca detine o singura capacitate de productie, cat si de eficientizarea businessului si prezenta pe