Tineri absolventi de facultate, mame cu copii de mana si din ce in ce mai multe persoane trecute de prima tinerete isi cauta un loc de munca. Cu totii s-au reunit la targul de job-uri care se desfasoara in Capitala pana maine. Iata cum s-a vazut intalnirea dintre cererea si oferta de pe piata muncii din Romania.
Targul Angajatori de Top s-a deschis vineri la ora 10 a diminetii, iar in cateva minute in incaparea de la Sala Palatului sute de oameni deja aruncau priviri interesate standurilor.
In general, standurile companiilor cu nume sonor sunt intotdeauna asaltate de curiosii care vor sa afle ce mai angajeaza cei despre care de multe ori stiu doar ce aud in reclamele de la televizor.
Un stand care mi-a astras atentia a fost cel al retailerului german Lidl, unde se imparteau covrigei si fructe. Nu stiu daca reputatia de peste hotare si activitatea desfasurata in primul an de activitate pe piata din Romania sau micile atentii oferite de acestia ii atrageau mai mult pe cei veniti la targ. Cert este ca standul nemtilor era acoperit de o multime de lume si nu s-ar mai fi zarit daca nu era atat de viu colorat.
Am aflat ca Lidl, retailerul cu 3.000 de angajati, are in oferta 22 de locuri de munca. Sase dintre acestea sunt la sediul central al companiei, iar restul in magazine.
“Pentru pozitiile din sediul central una dintre cerinte este cunoaterea limbii germane. Posturile libere variaza de la copywriter la specialist resurse umane”, ne-a explicat Georgiana Tugearu, PR manager la Lidl Discount.
Pentru magazine retailerul cauta 16 persoane care sa ocupe functii precum lucratori comerciali si sefi de magazine.
“Avem angajati care in mai putin de un an au avansat de la casieri la sefi de magazin. De asemenea, angajatii Lidl au oportunitatea de a pleca in alte tari, de exemplu Polonia, pentru a lucra cu oamenii de acolo”, a spus Tu