Anul trecut a fost unul dezastruos pentru piata auto romaneasca, iar 10% din cei 400 de dealeri care vand masini noi in tara au dat faliment, iar multi au vandut masini in pierdere, facand reduceri de pret exagerate pentru a scapa de stocuri, a spus Brent Valmar, vicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania. El a mai adaugat ca Romania are printre cele mai mici tarife din Europa la service-uri, insa e de asteptat ca ele sa se alinieze la nivelul din Occident.
Anul trecut piata masinilor noi a scazut cu peste 50%, iar multi dealeri nu au mai facut fata, 38 din cei 400 existenti inchizandu-si portile, estimeaza APIA. Greutatea cu care se putea obtine finantare, dar si faptul ca oamenii pur si simplu nu au bani sa-si ia masini noi, nici prin programul Rabla, sunt factori care au dus piata auto la nivelul din 2004.
"Presiunea pusa pe stocuri a determinat multi dealerii sa vanda in pierdere, dar au scapat de stocuri (...) Dezmatul la capitolul pret s-a incheiat, de acum masinile vor avea preturi rezonabile care sa le permita dealerilor sa-si continuie activitatea in bune conditiuni", a spus Valmar, referindu-se la reducerile de pret acordate masiv pe piata in prima parte a anului trecut.
Intrebat ce se va intampla cu tarifele din service, vicepresedintele APIA a spus ca acestea sunt in prezent printre cele mai mici din Europa, "daca ne raportam la investitiile facute si la gradul de tehnologizare a service-urilor romanesti", iar pe viitor e de asteptat ca tarifele sa se alinieze la cele din Occident.
Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia a spus ca eliminarea taxelor vamale pentru masinile coreene peste circa trei ani va fi o provocare importanta pentru celelalte marci din piata, deoarece daca o masina coreeana de 10.000 de euro va costa cu 1.000 de euro mai putin, acest lucru se va sim