1.033 de reclamaţii, 51% întemeiate, 34% soluţionate amiabil
Hipermarketurile Carrefour, Kaufland, Real, Praktiker sunt în topul listei cu reclamaţiile primite de la consumatori în legătură cu produsele cumpărate, a declarat, ieri, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu.
Potrivit preşedintelui ANPC, în primul semestru al acestui an au fost înregistrate 1.033 de reclamaţii care vizează produsele achiziţionate din supermarketuri şi hipermarketuri. Cerbulescu a precizat că dintre acestea, 51% au fost întemeiate, 34% fiind soluţionate amiabil. Pe primul loc în topul acestor reclamaţii se află Carrefour, cu 151 de sesizări, urmat de Kaufland - cu 143, Real - cu 122, Praktiker - cu 63, Dedeman - 58, Auchan - 57 şi Rewe - cu 53.
Potrivit lui Cerbulescu, Rewe a primit cele mai multe amenzi, în valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland - 106.000 lei şi Mega Image, cu 100.000 de lei.
Cerbulescu a precizat că în aceste magazine se comercializau produse la promoţie, cum ar fi pachete de 8 bucăţi plus două gratis, la care preţul produsului achiziţionate separat, la bucată, era mai mic decât reieşea cel din promoţie. O altă neregulă pe care au sesizat-o reprezentanţii ANPC se referă la prezentarea produselor sub o altă denumire decât cea dată de producător, inducând în eroare consumatorii asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor. 1.033 de reclamaţii, 51% întemeiate, 34% soluţionate amiabil
Hipermarketurile Carrefour, Kaufland, Real, Praktiker sunt în topul listei cu reclamaţiile primite de la consumatori în legătură cu produsele cumpărate, a declarat, ieri, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu.
Potrivit preşedintelui ANPC, în p