Vedetele “Seriei 991” de la Porsche sunt noile versiuni 911 Turbo, cel cu indicativul suplimentar “S” aducând un plus de 100 CP comparativ cu recent lansatul GT3.
Nu e puţin lucru când motorului plat (boxer- 6 cilindri în plan orizontal) de 3.800 cmc i se complică sarcina prin grefarea unor turbocompresoare performante, ceea ce conduce la o putere de 520 CP la 6.500 rpm şi o forţă de apăsare a pistoanelor asupra arborelui cotit de 660 Nm. Overboost-ul urcă cuplul cu încă 50 Nm, depăşind pe perioade scurte 710 Nm.
Turbo S este în schimb copilul mult aşteptat al fabricantului din Zuffenhausen. La fel ca-n basmele populare, acest mezin Prâslea este şi cel mai potent. Nu mai puţin de 560 CP la 6.750 rpm răbufnesc la gâdilarea pedalei de acceleraţie. Porsche 911 Turbo S reuşeşte să egaleze astfel puterea limuzinelor Audi RS7 şi RS6 Avant, dar face economie 200 cmc la cilindree de 4.0 a inelelor supreme din Ingolstadt.
În caz că relieful şi asfaltul nu permit, este indicat a se scoate plumbul din talpă, asta întrucât acceleraţia 0-100 km/h se petrce cât ai zice peşte, adică 3,2 secunde pentru Turbo şi 2,9 secunde în cazul extremului 911 Turbo S. Acesta din urmă este anunţat a parcurge “Iadul verde” (circuitul Nurburgring Nordscheife) sub 7 minute şi 30 de secunde iar vitezele atinse sunt de peste 330 km/h.
Noile versiuni 911 Turbo 2014 şi Turbo S vin cu soluţia unui eleron ce se ridică progresiv odată ce ai atins 120 km/h, efectul fiind că acela că imprimă o forţă de apăsare asupra punţii spate de 140 kg. Inclusiv spoilerele aerodinamice sunt active.
Bolizii dispun de direcţie integrală, adică de capacitatea ca şi roţile posterioare să vireze cu până la 2,8 grade. Sub viteza de 50 km/h, virarea se petrece în sens opus celor din faţă, iar de la 80 km/h în acelaşi sens.
Performanta transmisie cu dublu ambreiaj PDK (Porsche Doppelkupplung Getrieb