Se estimeaza ca in acest an se vor fi vandut aproximativ 460 de milioane de telefoane mobile cu camera foto. Un celular cu o camera de 2 MP nu mai este o raritate pe piata.
Anul trecut, un telefon mobil cu camera de 1.3 MP facea senzatie pe piata romaneasca. In 2006 s-au vandut bine si modelele cu o rezolutie de 2 MP, asa cum s-a intamplat cu un D800 (Samsung) sau W810 (Sony Ericsson). Fireste, nu acestea predomina pe piata, dar este vorba despre o tendinta remarcata la nivel mondial in ultimii doi ani. Nu mai este un moft, ci un firesc al dezvoltarii tehnologice. De altfel, un raport Gartner arata ca in acest an vanzarile de telefoane cu camera foto vor reprezenta 48% din totalul terminalelor comercializate, iar acest procent va ajunge la 81% pana in 2010.
COMPARATIE . Pentru a face o comparatie, in 2004 s-au vandut la nivel mondial aproximativ 257 de milioane de telefoane mobile echipate cu camera foto, ceea ce reprezenta 38% din totalul terminalelor vandute la nivel mondial in acel an. Era o crestere importanta pentru piata din domeniu, avand in vedere ca in 2003 procentul acestor celulare reprezenta doar 16% din totalul terminalelor sau 84 de milioane de unitati vandute, conform unui raport prezentat anul trecut de Strategy Analitics.
CALITATE.Nu mai este o noutate, producatorii de terminale apeleaza la nume precum Carl Zeiss (vezi pe Nokia) pentru a-i satisface pe clientii pretentiosi, dar, pentru majoritatea utilizatorilor, numarul pixelilor e suficient pentru a face o alegere sau alta. Pozele se descarca in PC, se prelucreaza sau se pot posta direct pe blog, gratie unor servicii precum Flickr. Potrivit analistilor Gartner, o camera de 1.3 MP sau 2 MP inseamna acum cerinte minime pentru un celular din clasa de mijloc sau high-end. Daca in 2006, un varf de serie ar trebui sa aiba 3 MP, in 2007 rezolutia acestuia trebuie sa urce la 5 MP.