Şcolile de şoferi din Italia au fost invadate, la propriu, de către elevii de origine română. Dacă, până de curând, compatrioţii noştri preferau să îşi păstreze carnetele de conducere Şcolile de şoferi din Italia au fost invadate, la propriu, de către elevii de origine română. Dacă, până de curând, compatrioţii noştri preferau să îşi păstreze carnetele de conducere româneşti, asta şi pentru că poliţia italiană putea doar să îi amendeze, dar nu şi să le aplice puncte de penalizare, tot mai mulţi români preferă ca situaţia să fie invers – să nu poată primi puncte din partea autorităţilor române.
Până în ianuarie 2007, românii care aveau carnet de şofer obţinut în România puteau conduce maşina pe teritoriul italian doar în primele trei luni.
După această perioadă erau obligaţi să îl obţină şi pe cel italian. Din momentul în care România a devenit membru UE, carnetele de şofer româneşti sunt recunoscute şi pot fi folosite pe o perioadă de un an de la obţinerea rezidenţei italiene. În maximum un an de zile, posesorul de carnet românesc trebuie să meargă la Motorizzazione (Biroul pentru automobilişti).
Carnetului i se aplică un număr italian, iar dacă expiră se va schimba direct în carnet italian. La şcoala Vignale din Torino numărul elevilor români a crescut simţitor în ultimii ani. Dacă în 2006 românii care au luat carnetul erau 19, în 2007 au devenit 27, iar anul acesta sunt deja 45 de noi şoferi români dintr-o medie de 300 de elevi pe an.
„Paradoxul este că avem manuale în mai multe limbi străine, dar nu şi în limba română. Mi se pare ciudat, pentru că cei mai mulţi elevi străini ai noştri sunt românii”, spune Maria Vignale, proprietara şcolii de şoferi.
Profesorii susţin, însă, că pentru români nu este o problemă faptul că trebuie să înveţe numai în italiană. „Românii sunt mai conştiincioşi decât i