RECLAMELE
(M-A ÎNVĂŢAT MAMA)
ÎNSEAMNĂ (TREACĂ DE LA MINE)
O ELIBERARE APROAPE CORECTĂ
DE TOANA ÎN CARE EŞTI
* Azi te invit la un plonjon antinostalgic în copilăria reclamei româneşti libere. Iată un anunţ apărut în AZI (cotidian al Frontului Salvării Naţionale), sîmbătă, 26 mai 1990: A.N. HONDROYANNIS / CEA MAI MARE REPREZENTANŢĂ DE CEASURI, ELECTRONICE, CADOURI, RADIO, TV, VIDEO, din Grecia / cu sediul în ATENA şi SALONIC / Cu scopul deschiderii unei reprezentanţe la Bucureşti, / CAUTĂ ROMÂN / Cu spirit comercial grecesc şi cu profit evreiesc. Studii superioare, cunoscător la perfecţie al limbii engleze şi cu concepţie socialistă (exclus fasciştii, securiştii şi golanii). / Cunoscător al regulilor de import-export. / Informaţii: Hotel "Union" Bucureşti / telefon 13.26.40 / LUNI şi MARŢI, orele 10,00-13,00. (D. S.) * Într-o reclamă auzită la Radio Total se spune aşa: "Biscuiţii «Maria» de la Germino relaxează şi redau pofta de viaţă". Păi bine, dom'le, de ce nu i-aţi inventat mai demult? Dacă existau, de pildă, în secolul al XIX-lea, n-am mai fi ştiut de mal du siècle... (M. V.) * Aflăm dintr-o reclamă că "Dobrogea e regina făinurilor". Dornici de inovaţii filologice, vrem să ştim şi cine e "regina luminurilor", dacă putem spune aşa. (T. C.) * Citesc într-un cotidian cîteva sfaturi ale poliţiei pentru a evita spargerile şi efracţiile în perioada sărbătorilor. Că trebuie să încui uşa - mulţam de ajutor - ştiam deja. Chiar şi pe cea de la balcon! Că e bine s-o încui de două ori, e de bun-simţ. Că nu trebuie să deschid uşa la străini, asta m-a învăţat mama. Ceea ce nu ştiam este cum să-mi protejez locuinţa de priviri indiscrete şi de filaje. Aflu de la poliţie (nu că-i comic?): cu draperii şi jaluzele anti-filaj. (M. M.) * Cităm de la pagina 245 a recent apărutului dicţionar de dans (editat la Cluj, pe banii Ministerului Culturii)