Majoritatea previziunilor pentru 2008 realizate in luna ianuarie au fost gresite. Estimarile au fost afectate in principal de criza financiara, care a inasprit conditiile de creditare, dar si de importurile de masini second-hand, favorizate de taxa de poluare, intrata in vigoare la 1 iulie. Singurele estimari atinse in totalitate au fost cele legate de industria producatoare de componente.
Dacia
Ianuarie 2008
Dacia revine. Dupa un an in care vanzarile constructorului roman au inregistrat o usoara scadere pe piata locala, Dacia va lansa in 2008 un nou model hatchback, realizat pe platforma Logan si prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2007 sub numele de Renault Sandero, dar si noul Logan pick-up, astfel gama Dacia ajungand la cinci modele.
Decembrie 2008
Datorita crizei financiare, grevei, precum si taxei de poluare, Dacia a continuat declinul pe piata locala in ciuda lansarii de noi modele.
Proiectul Logan a continuat sa creasca in 2008 in curtea uzinei pilot de la Mioveni. Investitiile derulate de Renault in Romania pentru modelul low-cost au depasit 1,4 miliarde de euro, iar, potrivit reprezentantilor companiei, pana in 2012 ar trebui sa ajunga la 2,2 miliarde de euro. Programul investitional al companiei a presupus doua lansari comerciale, fiind introdus in piata modelul Sandero, al doilea model hatchback din istoria companiei si versiunile facelift ale Logan sedan si MCV. La jumatatea anului Renault a finalizat, in urma unei investitii de 146 de milioane de euro, constructia unei noi fabrici Renault Mecanique Roumanie, care produce cutii de viteze pentru opt modele din gama Renault si sapte modele Nissan. Cel mai important proiect este insa RTR, demarat la Titu, in a doua parte a anului, proiect ce valoreaza mai mult de 450 mil. euro. Activitatea constructorului francez a intampinat in acest an