Pe covorul roşu al Festivalului de la Cannes vor păşi sâmbătă, alături de Radu Mihăileanu, şi scenografii Cristian Niculescu şi Viorica Petrovici, singurii români care au făcut parte din echipa filmului "La sourçe des femmes" aflat în competiţia oficială. Acolo, pe Croazetă, ei vor vedea pentru prima dată această peliculă la care au lucrat anul trecut, în Maroc. Cristian Niculescu este autorul decorurilor, iar Viorica Petrovici a realizat costumele.
Mihăileanu, care i-a cunoscut pe apreciaţii scenografi în 1992, atunci când a început filmul "Trahir", cooptându-i apoi la următoarele sale lungmetraje "Train de vie", "Concertul" şi "La sourçe des femmes", ne spunea, într-un interviu, că cei doi sunt "genii în domeniul lor". Această caracteristică te determină să-i abordezi pe Cristian Niculescu şi Viorica Petrovici, pentru a afla mai multe lucruri despre munca lor la noul film al lui Mihăileanu, creat într-un sătuc marocan populat de vreo 300 de oameni – berberi (populaţie hamito-semitică din nordul Africi, potrivit DEX).
Cristian Niculescu, care în 30 de ani de activitate scenografică în cinematografie a lucrat cu mulţi regizori români şi străini, mărturiseşte că la producţia "La sourçe des femmes" stilul de a filma este de tip documentar. Subiectul are la bază un fapt real din Turcia. Este vorba despre greva femeilor dintr-un sătuc musulman, care refuză să mai facă dragoste cu bărbaţii lor atâta timp cât ei nu aduc apă. Ele urcă zilnic pe munte la izvor, cu găleata, aducând apă pentru familie. E despre condiţia femeii, despre viaţa dificilă, dar regizorul păstrează şi în acest film limbajul tragi-comic. Aşa e şi realitatea în satele din zonă.
"E o intenţie asumată de a surprinde viaţa cum este ea. Nu era dificil, căci acei oameni rămăseseră parcă îngheţaţi în timp. Erau în naturaleţea lor. Aveau curent de vreo trei ani şi