“O prea mare parte din cheltuielile unei familii merge catre mancare si bauturi ceea ce spune multe despre nivelul de trai din Romania”, a mai spus oficialul GFK.
Cumparaturile de FMCG la nivel casnic au inregistrat o crestere de 1% anul acesta fata de 2012.
„Uitandu-ne la un cos de consum de 60 de produse exista o crestere valorica de 4,5%, dar inflatia pe zona de alimente a fost mai mare, de 7%. Consumatorul roman a cumparat produse mai ieftine decat in 2013, cu un volum in crestere de 3,6%”, a afirmat Raschip.
Ea a adaugat ca anul acesta a fost si primul in care comertul modern a fost majoritar.
Citeste si:Willbrook a recrutat director de leasing de la GTCDirector de marketing, Lowe: Grupurile de comunicare sunt ca cizmarii care raman fara cizmeYahoo va dezvolta doua produse pentru Romania pana la finele anului
„Hipermarketurile sunt pe primul loc cu un procent de 53%. De asemenea, discounterii cresc usor fata de 2012, Lidl avand cea mai mare contributie. 70% dintre clienti vizitau anul trecut ambele formate, adica atat magazinele din comertul modern cat si cele traditionale. In 2013, procentul a crescut la 90%, ceea ce arata ca aceiasi consumatori trec atat prin formatele moderne cat si pentru cele traditionale. Avem mai multi consumatori in formatul modern pentru ca a fost un an al extinderii al retailerilor internationali”, spune Raluca Raschip.
Avand in vedere o crestere de circa 3 procente in fiecare an a comertului modern, ponderea acestuia ar putea ajunge la 55-60% in 2015.
“O prea mare parte din cheltuielile unei familii merge catre mancare si bauturi ceea ce spune multe despre nivelul de trai din Romania”, a mai spus oficialul GFK.
Cumparaturile de FMCG la nivel casnic au inregistrat o crestere de 1% anul acesta fata de 2012.
„Uitandu-ne la un cos de consum de 60 de produse exista o crestere valorica