Conducerea producătorului de hârtie şi carton Vrancart Adjud (VNC), unul dintre primii jucători de pe piaţa autohtonă, spune că planul ambiţios de investiţii pe care îl are pentru următorii ani şi care se ridică la 22,9 mil. euro reprezintă o necesitate pentru ca firma să reziste pe piaţă.
"Oricum trebuie făcute aceste investiţii dacă dorim să ne păstrăm şansele de a activa în această industrie. Nu erodarea marjelor în ultimul an şi jumătate ne-a determinat în mod special să demarăm aceste investiţii, ci conştiinţa faptului că dacă nu le facem marjele,
nu-şi vor mai reveni niciodată pentru noi. Determinarea în lansarea unor astfel de programe apare ca rezultantă a două elemente: conştiinţa asupra capabilităţilor firmei şi necesitatea de a asigura nivelul de productivitate care să-ţi permită accesul la cote rezonabile de profitabilitate. Momentul a survenit evoluţiei firmei", spune Mihai Botez, directorul general al Vrancart Adjud.
Prin investiţiile planificate, compania vrea să recupereze ecartul tehnologic pierdut faţă de principalii concurenţi, care pe segmentul de carton ondulat sunt Ambro Suceava, parte a grupului francez Sical, şi Ecopaper Zărneşti, aceştia din urmă deţinând capacităţi mai mari şi o producţie mai diversificată, potrivit analizei realizate de conducerea societăţii.
Austriecii au şi ei o prezenţă foarte puternică pe piaţa românească. Astfel, grupul austriac Rondo Ganahl deţine la nivel local Rondocarton, liderul pieţei de carton ondulat, iar holdingului Prinzhorn din Austria deţine un alt producător autohton important, respectiv Dunapack Rambox din Sfântu-Gheorghe.
Totodată, din cauza derapajului tehnologic şi de productivitate, producătorii locali sunt în pericol de a fi concuraţi de companii străine, cum este compania ungurească Hamburger, care dispune de capacităţi de producţie de câteva ori mai