Puţină istorie! Pe vremuri, vorbeam de Mazda 626! Pe la mijlocul anilor 2000 a apărut Mazda 6. Acum s-a ajuns la cea de-a treia generaţie. Nu întotdeauna ultima variantă trebuie să fie cea mai frumoasă.
Nu de puţine ori, clienţii apreciau, şi pe bună dreptate, modelele anterioare. Noua Mazda 6 bate însă toate ierarhiile. Iar aici vorbim de performanţe, tehnologie şi confort. Însă designul epatează. Maşina chiar e frumoasă indiferent de unghiul din care o priveşti! Un exterior desenat de o mînă care se poate transfera pe bani mulţi la un producător premium.
Nimic spectaculos la interior
Gata cu laudele! Interiorul nu se ridică la nivelul designului exterior. Poate noua Mazda 6 este prea făţoasă, însă, o dată ce-ai pătruns în interior, nu mai pari aşa încîntat. Japonezii n-au greşit ergonomia, nu s-au calicit la calitatea materialelor, iar finisările sînt reuşite. Dar nu e la fel! Nimic din designul spectaculos al exteriorului care aduce cu un coupe cu 4 uşi.
Motor diesel silenţios şi puternic
Totul se învîrte în jurul lui SkyActiv la Mazda 6. Caroseria SkyActiv îmbunătăţeşte performanţa maşinii. Chiar dacă s-au folosit ranforsări care au crescut rigiditatea acesteia cu peste 30%, maşina este mai uşoară decît generaţia anterioară.
Asta înseamnă că maşina din clasa medie are o dinamică superioară, iar dacă aceasta este garnisită cu un motor de 2.2 litri diesel cu 175 CP, japoneza devine o plăcere la condus. Asiaticii de la Mazda au declarat la prezentarea maşinii că acest propulsor are cel mai mic raport de compresie pentru motoarele pe motorină.
După drive-test se poate vorbi de un propulsor extrem de energic şi silenţios, chiar dacă e unul diesel. Vorbim de putere şi după 3.000 rotaţii pe minut şi cuplul motor, la cei 420 Nm, generos pe o plajă largă de turaţii.
Direcţia este foarte precisă şi uşor de manevrat, iar suspe