De astăzi, aruncarea gunoaielor pe jos poate fi profitabilă. Nu pentru cei ce o fac, ci pentru cetăţenii care-i trag de mânecă. Timp de patru săptămâni - de luni până vineri, un „spion urban” va fi trimis în locurile aglomerate pentru a arunca gunoaie. Dacă cineva ia atitudine şi îi atrage atenţia, poate primi 100 de euro .
Spionul e „un om simplu, îmbrăcat normal, care nu va ieşi cu nimic altceva în evidenţă decât prin faptul că va arunca hârtii pe stradă”, ne-a spus iniţiatorul campaniei, Dan Ceauşescu, directorul firmei Urban.
Oricine îl poate întâlni, la piaţă, pe stradă, în curtea şcolii, în staţia de autobuz. Nu-l poate recunoaşte, pentru că în fiecare zi va fi tot altcineva care va premia braşovenii care iau atitudine.
Campania „Spionul Urban”, lansată azi de societatea braşoveană de salubritate Urban, îşi propune să răsplătească spiritul civic. „Nu ne aşteptăm să schimbăm comportamentul românilor, dar putem testa spiritul civic al cetăţenilor Braşovului”, spune Dan Ceauşescu, directorul firmei. Acesta crede că este mult mai uşor să previi un comportament, decât „să ne apucăm în fiecare zi să facem acelaşi lucru - să o luăm în fiecare zi de la capăt. Este mult mai uşor să păstrezi curăţenia”. „Ideea pe care am mers este că putem avea un oraş mult mai curat dacă luăm cu toţii atitudine împotriva celor care-l murdăresc. În felul acesta, banii cheltuiţi pentru curăţenie vor fi mai puţini şi vor putea fi direcţionaţi pe investiţii - utilaje mai performante, coşuri mai frumoase, soluţie de şamponat trotuarele şi străzile sau altele asemenea. Dacă reuşim să-i transformăm pe locuitorii Braşovului în apărători ai curăţeniei, am rezolvat problema”, ne-a declarat directorul de la Urban. La finalul campaniei, specialiştii firmei vor trage o concluzie în ceea ce priveşte modul în care poate fi tratat Braşovul din punct de vedere al salubrităţii.