Chiar dacă există contracte individuale cu unii braşoveni rău-platnici, nu pot fi debranşaţi decât dacă permit accesul muncitorilor în casă. La inaugurarea primei centrale termice a „Eco-Heat”, primarul George Scripcaru a susţinut că noua centrală nu are cum să ajungă în situaţia CET, respectiv să ajungă datoare la gaz, din cauza braşovenilor care nu-şi plătesc facturile sau chiar să se închidă. Acesta a precizat că soluţia pentru ca noul sistem centralizat de încălzire să supravieţuiască este încheierea de contracte individuale cu fiecare client, promiţând că pe viitor se va contoriza individual fiecare apartament.
Şi cu contract şi fără, e la fel
Directorul tehnic al CET Braşov, Iosif Gulacs, a contrazis afirmaţiile primarului, spunând că nici cu contractele individuale situaţia nu este prea roz: „Pentru a-i debranşa numai pe rău-platnici, chiar dacă avem încheiat contract cu ei, avem nevoie de acordul lor să intrăm în apartament. Cu toate că există o clauză contractuală care ne permite să efectuăm blindarea caloriferelor în caz de neplată a facturii, actul nu poate fi mai presus de lege şi nu putem intra în casă” . În prezent, cu toate că în unele blocuri sunt încheiate astfel de contracte cu fiecare locatar, din cauza proprietarilor care nu şi-au plătit facturile a fost sistată furnizarea apei calde la tot blocul, la fel ca şi în cazul unde există un singur contract semnat cu CET pentru întreg imobilul.
Lucrări pe banii clientului
De asemenea, Iosif Gulacs a mai explicat că, pentru a se face contorizare individuală, trebuie modificată reţeaua de distribuţie din întreg blocul. „Trebuie făcută distribuţie pe orizontală la fiecare apartament. Toate aceste lucrări se petrec, însă, pe domeniul privat şi deci se pot realiza doar pe banii proprietarilor”, a punctat Gulacs. Ţinând cont de acest lucru şi mai