Fanii Iron Maiden care au venit la Cluj pentru concertul de duminică au fost o adevărată „mană cerească“ pentru hotelieri şi patronii de localuri. Ocupate în proporţie de 80%, hotelurile din Cluj, dar şi localurile din oraş, au profitat de pe urma concertului care „a zguduit Ardealul“, înregistrând venituri nesperate.
Cu toate acestea, analiştii economici sunt de părere că nu acestea nu au fost spectaculoase. Cei peste 30.000 de fani care, potrivit organizatorilor, au asistat duminică seara la concertul greilor heavy-metal-ului nu numai că au dat culoare Clujului părăsit de studenţi, dar au şi realizat venituri nesperate pentru patronii de hoteluri, terase şi localuri din municipiu.
Astfel, începând cu seara de vineri, în oraş au început să fie văzuţi şi primii turişti veniţi din toate colţurile României, dar şi din Ungaria, Bulgaria, Polonia sau chiar Rusia. Majoritatea s-au aciuat pe terase sau în numeroase pub-uri, o parte au ales să doarmă la prieteni sau cunoştinţe, în timp ce străinii şi-au găsit gazare la unităţile de cazare din oraş.
80%, gradul de ocupare
Potrivit lui Gabriel Predescu, preşedintele Asociaţiei Hotelierilor Clujeni şi director executiv al Hotelului Athos susţine că gradul de ocupare a unităţilor de cazare din Cluj a fost de 80%, dintr-un total de 6.614 locuri disponibile. „Atât în nume propriu cât şi al Ascociaţiei Hotelierilor Clujeni pot spune că la nivelul întregului oraş, gradul de ocupare a fost de 80% pe o singură noapte. Din patru hoteluri mari, unul a fost ocupat în proporţie de 100%. Concertul Iron Maiden a generat mai multe venituri hotelierilor decât TIFF-ul (Fetivalul Internaţional de Film Transilvania – n.r.) când gradul de ocupare a fost de 70%“, susţine Predescu. Reprezentantul hotelierilor clujeni a mai arătat că turiştii s-au arătat extrem de încântaţi de Cluj-Napoca, iar în acest sens Gabriel Pred