Anul trecut, 20 de companii de media au investit un volum net estimat de 62 milioane de euro (inclusiv bartere) pentru a-şi promova publicaţiile, radiourile şi posturile tv Piaţa
Anul trecut, 20 de companii de media au investit un volum net estimat de 62 milioane de euro (inclusiv bartere) pentru a-şi promova publicaţiile, radiourile şi posturile tv
Piaţa de media autohtonă s-a dezvoltat în asemenea măsură încât fiecare produs (fie că este televiziune, radio, site sau titlu de presă scrisă) al marilor trusturi de presă beneficiază de o atentă promovare. Fără marketing, produsul nu are audienţă, nu atrage publicitate, nu devine un centru de profit şi, mai devreme sau mai târziu, moare.
Managerii trusturilor de presă ştiu că, într-o piaţă extrem de concurenţială, promovarea este obligatorie pentru performanţele de audienţă ale ziarului sau televiziunii. Studiul realizat de agenţia Bigger Group, pe baza detelor furnizate de Alfa Cont Mediawatch, arată efortul marilor companii de presă în derularea campaniilor agresive de promovare pe parcursul anului 2007. Primele 20 de companii monitorizate pe parcursul anului trecut au investit un volum total net estimat de 62.095.312 euro.
Cifra trebuie să fie luată cu rezerve, pentru că în campaniile de promovare au fost folosite aşa-numitele bartere atât între suporturile (publicaţii, radiouri, televiziuni) aceluiaşi trust de presă, cât şi între companii concurente. Majoritatea investiţiilor afişate în comunicarea produselor de presă s-au făcut în interiorul trusturilor pe bază de bartere, ponderea acestora ajungând la 60%.
Studiul arată că trustul de presă Intact (nume generic ce acoperă toate companiile ce operează televiziunile, radiourile şi publicaţiile familiei Voiculescu) deţine primul loc în clasamentul grupurilor care şi-au promovat cel mai intens produsele de media: 10 milioane de euro, v