Producatorii auto mizeaza pe automobilele de tip hibrid, lansand din ce in ce mai multe modele, insa unii analisti cred ca acestea nu reprezinta o alternativa mai buna masinilor traditionale.
In cazul unei masini hibride, exista, practic, doua sisteme de propulsie, unul electric si unul pe baza de benzina, devenind, astfel, prea scumpe, mari si ineficiente, potrivit lui John O'Dell, analist la Edmunds' Green Car Advisor.
Potrivit calculelor oficiale, precum cea a Departamentului de Energie a Statelor Unite, folosirea unei masini hibride poate economisi pana la 50 la suta din energie, in comparatie cu o masina traditionala.
Iar, datorita trendului de a fi "verde", mai ales in tarile dezvoltate, constructorii auto se grabesc sa scoata pe piata astfel de modele hibrid.
Astfel, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume, Volkswagen, va lansa prima sa masina hibrida, un SUV Touareg, la Show-ul Auto din New York, in aceasta saptamana. De asemenea, in urmatoarele 12 luni, BMW va lansa hibridul X6, Porsche o varianta hibrid a Cayenne, Hyundai hibridul Sonata, iar Infitini hibridul M35.
Insa acest lucru nu inseamna ca toti soferii ar trebui sa-si cumpere un hibrid. In primul rand, aceste automobile sunt mult mai scumpe decat variantele pe baza de benzina, doar bateria costand mii de dolari. De exemplu, in cazul Lexus, in timp ce varianta normala a unui model LS costa putin peste 80.000 de euro, varianta hibrid ajunge la peste 128.000 de euro.
Potrivit analistilor citati de Forbes, aceste diferente mari de pret nu se justifica pe sosea, avand in vedere ca, in momentul cand este folosita intens masina, nu se castiga decat maximum 3 - 4 kilometri la 1 galon (3,7 litri).
Alternative mai eficiente
Potrivit analistilor din domeniu, daca va doriti sa salvati natura, hibridele nu sunt