Cei trei antreprenori romani Felix Patrascanu, Adrian si Neculai Mihai, proprietari ai Fan Courier, una dintre cele mai mari companii de curierat cu capital autohton, spun ca si-au dezvoltat afacerea "caramida cu caramida", ajungand de la 3 expeditii pe zi realizate cu Daciile proprii, in urma cu 12 ani, la 60.000 de expeditii pe zi in prezent. Cum au reusit cei trei proprietari, care au fost inca din copilarie vecini in acelasi sat, Fitionesti din judetul Vrancea, si care au urmat aceeasi soala generala sa construiasca un business de 40 de milioane de euro in curierat?
"Timp de o luna de la deschiderea companiei nu am avut nicio comanda. Ma uitam la telefon si asteptam sa ma sune cineva, incepusem sa cred ca era defect telefonul. Am trecut prin greutati covarsitoare in primii doi ani de activitate si au fost multe momente in care am vrut sa ies din afacere", povesteste Felix Patrascanu, 44 de ani, unul dintre cei trei actionari ai companiei de curierat Fan Courier, cu afaceri de aproape 40 de milioane de euro anul trecut din expeditii.
Patrascanu si ceilalti doi actionari, Adrian si Neculai Mihai, isi aduc aminte cu exactitate data primei comenzi primite (16 ianuarie 1998), a carei factura se afla acum in rama, pe peretele din birou. In prezent, compania lucreaza cu peste 14.000 de clienti, din care 90% sunt persoane juridice (clienti din domeniul imobiliar, IT, industria auto, leasing, industria alimentara etc.), numarul persoanelor fizice pentru care se realizeaza expeditii fiind putin semnificativ.
"A creat speranta acea prima comanda in 1998 de la o firma ce comercializa material dentar. Dupa o luna am primit alta comanda de la fostul operator de telefonie mobila Dialog (in prezent Orange), dupa care de la Avon si tot asa. Comenzile au continuat pentru echipamente IT, cosmetice, flori, bondari, ingrasaminte", isi aduce aminte Patrasc