Noţiunea ca atare este definită ca „semn grafic în formă de steluţă cu ajutorul căruia se fac trimiteri ori se marchează anumite cuvinte ori forme într-un text”. Aşadar asteriscul individualizează o anume situaţie, oferă anume explicaţii ori, pur şi simplu, particularizează o stare, ştire, informaţie etc.
• Pe o şosea din Bihor, în apropiere de localitatea Ianca, viaţa rutieră, simplă şi complexă în acelaşi timp, plină de pericole născute din neatenţia oamenilor, de cele mai multe ori, aduce în zona rectilinie a şoselei trei autovehicule: un autocamion, un microbuz şi un autoTIR rusesc. Din cauze necunoscute, conducătorul autocamionului reduce viteza şi opreşte, manevră urmată, în condiţii de deplină siguranţă şi de şoferul microbuzului, dar ratată de tirist care intră cu masa de peste 30 de tone în microbuzul oprit la ceva distanţă de autocamion. Şocul este puternic şi determină ca din cei nouă copii de grădiniţă din microbuz, şapte să sufere leziuni mai mult sau mai puţin grave. Una din regulile de aur ale ştiinţei şofatului, cea care obligă orice şofer să menţină în timpul mersului o distanţă de gardă faţă de vehiculul dinainte astfel încât să nu se creeze o stare de risc dacă, din pricini independente de voinţa celui de la volan, acesta este obligat a opri brusc maşina, a fost flagrant încălcată de ciolovec. Dacă examinăm, din pură curiozitate, dinamica rutieră a anilor precedenţi, recte anii 2011 şi 2012, constatăm faptul că polarizarea atenţiei în a menţine o distanţă corespunzătoare pentru evitarea oricărui risc suferă serioase mutaţii de natură a evidenţia că atenţia multor şoferi ce rulează în coloană este grav deteriorată şi numărul accidentelor, implicit al consecinţelor generate de telescopare, înregistrează sporuri alarmante; dacă în 2011 s-au înregistrat 310 accidente cu 33 de morţi şi 337 răniţi, în anul 2012 au fost comise 331 evenimente r