Companiile europene se pregatesc de vremuri grele, Royal Bank of Scotland ar putea inregistra pierderi de 1,2 miliarde de lire sterline si companiile germane incep sa fie din ce in ce mai nemultumite de cresterea salariilor din China. Luna iulie nu a fost una fasta pentru fondurile speculative, divizia financiara a grupului Chrysler are probleme cu bancile, indicele de incredere al producatorilor britanici este in continua scadere, iar statul austriac ar putea pastra "actiunea de aur", in urma privatizarii Austrian Airlines. Acestea sunt doar cateva din titlurile presei internationale de business de luni, preluate de The Money Channel.
Companiile europene se pregatesc de incetinirea ritmului de crestere economica, titreaza Financial Times. Firmele de pe batranul continent au inceput sa disponibilizeze, sa recalibreze productia si sa reduca numarul de angajari. Companiile se pregatesc astfel pentru recesiune sau pentru o incetinirea acuta a ritmului de crestere economica spre sfarsitul anului. Mutarile protectioniste acopera o gama larga de sectoare, de la producatori auto si pana la companii aeriene sau banci. "Strategia noastra este aceea de a ingheta toate planurile care nu tin de activitatea de baza", a declarat presedintele KPMG, John Griffith Jones. El vede, de asemenea, un boom pe partea de servicii de consultanta care tin de restructurare.
Producatorii auto, in frunte cu Fiat sau Mercedes au inceput sa reduca din productie si sa disponibilizeze personal, in timp ce transportatorii aerieni, precum British Airways sau Ryanair au renuntat la anumite rute de zbor. Fie ca este vorba despre Siemens si Saint Gobain in sectorul de inginerie, Henkel pe partea de bunuri de consum sau Unicredit in zona bancara, foarte multe firme si-au expus deja planurile de restructurare.
In functie de situatia fiecarui stat, pesimismul nu este i