Încrederea românilor în mediul bancar şi Guvern a scăzut, dar, pe de altă parte, încrederea românilor în instituţia căsătoriei rămâne şi în 2011 cea mai mare de pe continent, conform studiului de piaţă asupra consumatorului în Europa, Trusted Brands 2011, la care a participat şi România, realizat de revista Reader's Digest.
În România, rezultatele Trusted Brands 2011 au evidenţiat schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi, scrie Agerpres. Potrivit studiului, încrederea în mărcile româneşti creşte constant.
La categoria Automobile, de exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 19,8% (în 2011), la Ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la Magazine de electrocasnice, Domo ocupă în continuare poziţia de lider, cu 34,3% (faţă de 28,3% în 2010).
Brandul Mercedes pierde încă un loc pe podiumul Automobilelor: după ce, anul trecut, a fost detronat de Dacia, în 2011 a fost devansat în topul preferinţelor românilor şi de Volkswagen.
Marile surprize ale Trusted Brands 2011
Cel mai afectat s-a dovedit a fi mediul bancar, care a scăzut în România de la un procent de încredere de 43% în 2010, la 29% în 2011, deşi la nivel european încrederea în bănci a crescut în acest an cu o medie de 3 procente.
Rezultatul plasează România pe ultimul loc în Europa la secţiunea încredere în instituţiile bancare. Tot pe ultimul loc ne situăm şi în privinţa încrederii în Guvern (6% faţă de 23% media europeană), iar încrederea în Justiţie se situează cu 20 de procente sub media europeană.
La categoria Profesii, campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (92%), piloţii (91%) şi farmaciştii (86%).
Ultimele trei locuri ale clasamentului, neschimbate
Românii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au în