Guvernul a aprobat la mijlocul acestei săptămâni demararea procedurilor de lansare a licitaţiei pentru contractul de concesiune privind proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov (Codlea) - Făgăraş. Aprobarea a venit după ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a depus spre aprobare un memorandum în acest sens.
Aprobarea survine în condiţiile în care Ministerul Transporturilor dorea ca procedura de atribuire în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov să fie reluată, dar şi pentru că americanii de la Bechtel, care realizau Autostrada Transilvania, din care face parte şi tronsonul Braşov-Făgăraş, au renunţat la construcţia acestuia.
Încercările guvernului de a încheia parteneriate public-private sau de concesiune pentru autostrăzi s-au soldat cu un eşec. Autostrada Comarnic-Braşov este cel mai reprezentativ exemplu în acest sens. După ce la începutul anului trecut firmele Vinci şi Aktor au semnat un contract de concesiune pentru această autostradă cu statul român, în aprilie 2010 înţelegerea a căzut în condiţiile în care contractul a fost reziliat unilateral de părţile private. Contractul de concesiune presupunea ca tronsonul Comarnic-Braşov, considerat cel mai dificil al autostrăzii Bucureşti-Braşov, să fie realizat în patru ani începând din 2011, valoarea lucrărilor ridicându-se la 1,5 miliarde de euro. Guvernul a aprobat la mijlocul acestei săptămâni demararea procedurilor de lansare a licitaţiei pentru contractul de concesiune privind proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Comarnic-Braşov (Codlea) - Făgăraş. Aprobarea a venit după ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a depus spre aprobare un memorandum în acest sens.
Aprobarea survine în condiţiile în care Ministerul Transporturilor dorea ca procedura de atribuire în regim de concesiu