Mai întîi, cîteva cifre: 90 de trilioane de e-mailuri au fost trimise în anul 2009 în toată reţeaua globală, conform unui raport realizat de compania de monitorizare Pingdom; 200 miliarde de mesaje spam sînt trimise pe planetă în fiecare zi; în decembrie 2009, existau 234 de milioane de website-uri, cu 47 de milioane peste nivelul anului 2008; la nivel global, în septembrie 2009, existau 1.73 de miliarde de utilizatori de Internet, cu 18% peste nivelul din anul 2008, cei mai mulţi fiind situaţi în Asia – 758.257.230; pe locul al doilea se află Europa, cu 418.029.796 de utilizatori de Internet, iar pe al treilea, America de Nord, cu 252.908.000 de internauţi; în 2009, existau, la nivelul întregii reţele, 126 de milioane de bloguri; 27.3 de milioane este numărul postărilor zilnice de pe Twitter, în septembrie 2009; 1 miliard de videoclipuri sînt urmărite pe YouTube în fiecare zi.
Tudor SĂLCUDEANU, Paul APARASCHIVEI, Florenţa TOADER, Bloguri, Facebook şi politică, Editura Tritonic, Bucureşti, 2009, 208 p.
Dorina GUŢU, New Media, Editura Tritonic, colecţia „Comunicare&Media“, 2009, 226 p.
Un raport al blogosferei realizat de ZeList.ro arată că în România, la sfîrşitul anului 2009, existau 42.210 bloguri active, dintre care 21.706 au publicat minimum două postări pe lună. În 2006, numărul total de bloguri active din România se ridica, dacă ne luăm după datele sondajului RoBloggerSurvey, la 1.000. Lucrurile devin mai complicate, însă, dacă încercăm să privim în interiorul fenomenului şi să înţelegem cum gîndesc şi cum acţionează cei 1.73 miliarde de utilizatori conectaţi deja la reţea. Schimbă Interentul comportamentele umane fundamentale, pe care le cunoaştem de mii de ani? Un răspuns a venit, grabnic, din zona literaturii, cu mult înainte ca Internetul să ia proporţiile actuale, ba chiar înainte ca World Wide Web-ul să se invente