Vicepresedintele PSD Ioan Rus a declarat, marti, ca in timpul negocierilor purtate, vreme de un an, intre Guvern si compania americana Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania costurile materiilor prime au crescut, iar statul a pierdut cel putin un miliard de euro, transmite Rompres.
Ioan Rus a explicat, intr-o conferinta de presa, ca pe parcursul unui an materialele de constructie necesare autostrazii Bechtel s-au scumpit cu un miliard de euro, suma care, in opinia sa, a depasit-o probabil pe cea recuperata de Guvern in urma renegocierii contractului.
"Scumpirea numai la materialele de constructii de care are nevoie autostrada depaseste un miliard de euro. Daca e sub un miliard, ne dam demisia toti. Cel putin un miliard de euro s-a pierdut numai pentru faptul ca au renegociat ieftinirea ei cu 100 de milioane de euro", a afirmat Rus.
De asemenea, la incheierea contractului s-a stabilit o suma fixa, iar guvernul Aliantei a negociat un pret elastic, dar care poate sa si creasca, nu doar sa scada, "in functie de vremuri si situatii", a spus Rus, adaugand ca valoarea contractului ar putea ajunge in prezent la sapte miliarde de euro.
Vicepresedintele PSD, de profesie inginer, a mai spus ca in cadrul unei conferinte de specialitate la care a participat s-a discutat faptul ca in Romania transportul rutier este cu 40 la suta mai scump decat in tarile Uniunii Europene, unde exista autostrazi, ceea ce face ca tara noastra sa fie necompetitiva din punct de vedere economic, chiar si in cazul in care produsele fabricate aici sunt de o calitate superioara.
"Se poate ajunge la blocarea activitatii economice a tarii. Ne facem necompetitivi pe noi insine", a spus vicepresedintele PSD, subliniind ca autostrada Transilvania nu este un proiect care s-a nascut pe criterii etnice sau pe care scrie PSD, ci este un proiect ex