Vânzările sunt cu 15%-20% sub nivelul de anul trecut, cel mai prost an din ultimul deceniu. 60% din voucherele din programul "Rabla" au rămas nefolosite, succesul campaniei fiind sub aşteptări. Sursa: Reuters
Nici jumătate din voucherele pe rable nu au fost folosite la achiziţionarea de maşini noi. Din cele 160.000 de tichete împărţite, doar 70.000 au fost utilizate pentru cumpărarea a aproximativ 23.000 de maşini noi. Restul au rămas la speculanţi sau la cei care nu mai au bani să-şi cumpere automobile noi.
Odată cu suplimentarea tichetelor pentru programul "Rabla" cu încă 30.000, ministrul mediului şi pădurilor, Laszlo Borbely, a susţinut că dacă deţinătorii bonurilor valorice nu se vor grăbi să le valorifice, preţul acestora va scădea cu cât se va apropia sfârşitul campaniei. Cu cele 200.000 de vouchere, ţinta pe care şi-a propus-o guvernul pentru anul acesta, până în noiembrie, când se termină programul "Rabla", ar trebui să se cumpere în jur de 60.000 de maşini. Ar fi o gură de oxigen pentru piaţa auto.
În 2007 - 19.000, în 2009 - 5.800
După boomul care a avut loc până în 2009, odată cu instalarea crizei economice, piaţa auto a scăzut considerabil. Până acum, situaţia de anul acesta este comparabilă cu cea din 2009, când vânzările auto au înregistrat o scădere de aproape 55%. Dealerii recunosc că lucrurile ar fi fost mai grave dacă nu ar fi fost programul de vouchere cu rable.
Dacă, în 2007, Opel vindea peste 19.000 de maşini, în 2009 a ajuns la 5.846 de automobile, iar acum, aproape de jumătatea anului, au vândut 1.732. Şi în ceea ce priveşte marca Peugeot situaţia e la fel: 13.720 de unităţi vândute în 2007, 3.863 anul trecut.
Din 12 agenţi au rămas doar 4
Anul trecut, din cauza vânzărilor foarte slabe, peste 40 de dealeri din toată ţara au tras obloanele. În luna martie, 2009,