Elaine Cohen, autoarea cărţii „CSR for HR", consideră că CSR-ul (Corporate Social Responsibility) ar trebuie să fie una dintre funcţiile principale întâlnite într-o companie. Cohen explică faptul că implementarea unor politici de CSR ajută o organizaţie să aibă atât succes pe termen lung, dar şi o contribuţie pozitivă asupra oamenilor, societăţii şi mediului. Mai mult, Elaine Cohen susţine că un program de CSR poate avea şanse mai mari de succes, atunci când directorul general se ocupă în mod direct de această activitate. În plus, este nevoie de o viziune, o strategie şi o foaie de parcurs cu obiective măsurabile pentru implementarea unei politici de CSR.
Lansarea cărţii „CSR for HR" este motivul pentru care veniţi în România la întâlnirea anuală LBG România din septembrie. De ce aţi scris această carte?
După mulţi ani petrecuţi în mediul de afaceri, timp în care am avut diferite roluri, am avut oportunitatea de a învăţa ce presupun resursele umane prin ocuparea funcţiei de director resurse umane regional Unilever Israel (între 1997 şi 2005 - n.r.). În perioada aceasta, nu doar mi-am dezvoltat abilităţile necesare în resurse umane, dar am şi experimentat aspecte ale CSR-ului la nivel local. Astfel, am devenit conştientă de rolul semnificativ pe care îl au managerii de HR în implementarea programelor de CSR.
Mai târziu, după 2005, în calitate de consultant CSR şi furnizor de servicii de sustenabilitate, am realizat că responsabilii de CSR ocolesc de multe ori funcţia HR-ului. Totuşi, am simţit că CSR-ul poate sta la baza HR-ului şi am vrut să ofer un instrument HR managerilor pentru a-i ajuta să realizeze că CSR ar trebui să fie parte a modului cum văd ei munca lor. De fapt, CSR-ul este responsabilitatea managerilor de HR şi nu doar o opţiune. Încă mă simt foarte frustrată când particip la multe conferinţe în întreaga lume dedicate comunită