Rezilierea contractului cu Bechtel a fost amânată deoarece despăgubirile nu s-au negociat până în prezent. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, Dan Şova, anunţase recent că rezilierea va avea loc azi.
"Luni se încheie cu totul. Suma este stabilită", a declarat recent Şova, întrebat de jurnalişti despre contractul cu Bechtel. Potrivit Agerpres, ministrul delegat a declarat, legat de stadiul contractului, că este "aproape reziliat" şi că "mai sunt de discutat mici amănunte, nu esenţiale".
Dan Şova a precizat că pentru a putea fi construită Autostrada Transilvania ar trebui scoase la licitaţie şi construite toate tronsoanele în acelaşi timp.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a afirmat că îşi doreşte să implice şi autorităţile locale şi că va organiza o întâlnire la Cluj sau la Oradea cu şefii judeţelor pe unde trece autostrada.
Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în anul 2004. Valoarea contractului era de 2,2 miliarde de euro şi a fost acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Compania a finalizat până acum 52 km de autostradă (Turda-Câmpia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.