RISC. Chiar dacă sunt de trei ori mai ieftine, falsurile nu sunt de calitate. Sursa: EVZ
Utilizarea unor piese auto neconforme poate pune serios viaţa în pericol atât a şoferilor, cât şi a celorlalţi participanţi la trafic. Aşadar, aveţi grijă de unde cumpăraţi produsele!
Potrivit oficialilor companiei Renault, piesele de schimb contrafăcute pentru maşinile produse de Renault-Nissan reprezintă circa 10% din cifra de afaceri pe acest segment a grupului auto pe piaţa locală. Cel mai des întâlnite sunt componentele de caroserie, sistemele de frânare şi de direcţie, dar şi filtrele de ulei.
Cum recunoaştem piesele contrafăcute? „Pe piesa originală, codul unic de serie este ştanţat, în timp ce pe produsul contrafăcut, codul este tipărit sau inexistent. Totodată, holograma de pe etichetele componentelor contrafăcute apare în mai multe culori, în timp ce pe eticheta originală evidenţiază sigla Dacia, de culoare albastră“, a declarat, ieri, directorul de calitate şi servicii al companiei Renault, Jean François Martin.
Majoritatea pieselor contrafăcute vin din China, dar şi din ţări precum Turcia sau Bulgaria, iar preţul acestora este de două-trei ori mai mic.
Risc de accidente
Mihai Dogărescu, director în cadrul Registrului Auto Român (RAR), ne-a declarat că piaţa componentelor contrafăcute este în prezent incomparabil mai mică faţă de anii 1995-1998, când procentul se ridica la circa 20%.
Potrivit lui Dogărescu, piesele de contrabandă sunt în general cele cu rulaj foarte mare, pe piaţa locală fiind în special cele pentru maşinile Dacia, iar ca tip - plăcuţe de frână, filtre, cuzineţi şi bujii.
Oficialul RAR a mai declarat că produsele contrafăcute se comercializează îndeosebi în târguri, prin magazinele din mediul rural, în cartierele mărginaşe sau în micile ateliere fa