Inspectorul general al Poliţiei de Frontieră va fi numit de primul-ministru, la propunerea ministrului Admnistraţiei şi Internelor, în timp ce inspectorii şefi de judeţe vor fi desemnaţi de către ministrul de resort, conform procedurii decise, miercuri, de Guvern printr-un proiect de lege, anunţă Mediafax.
Proiectul de lege modifică OU 104/2001 privind funcţionarea Poliţiei de frontieră, în vederea aderării României la Spaţiul Schengen, şi a fost transmis Parlamentului pentru dezbatere în procedură de urgenţă.
"Descentralizăm complet numirea şefilor din poliţia de frontieră. Inspectorul general va fi numit de dumneavoastră, la propunerea ministrului, inspectorii şefi de judeţe de către ministru, la propunerea inspectorului general al poliţiei de frontieră, adjuncţii inspectorilor generali de către inspectorul general al poliţiei de frontieră, la propunerea inspectorilor şefi, şi tot aşa pe verticală reducem competenţele", i-a explicat premierului ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, în şedinţa de guvern.
Ministrul Adminsitraţiei şi Internelor va fi totodată cel care desemnează poliţiştii de frontieră ca organe de cercetare a Poliţiei Judiciare, cu avizul prealabil al procurorului general, conform sistemului aplicat în cazul Poliţiei Generale.
Proiectul de lege prevede totodată ca, începând cu 27 martie 2011, când România va deveni stat membru al Spaţiului Schengen, Dunărea interioară şi braţul Măcin să iasă din zona de competenţă a Poliţiei de frontieră.
Structurile Poliţiei de frontieră vor fi reorganizate, inspectoratele vor funcţiona numai pe viitoarea frontieră externă, iar la graniţa internă vor exista numai servicii ale Poliţiei de frontieră. În cele două aeroporturi, Timişoara şi Bucureşti, unde se efectuează zboruri în afara Schengen, precum şi în porturi vor fi organizate puncte de lucru specifice. Inspectorul