O oră de zbor cu elicopterul deasupra României costă între 750 de euro şi 1.760 de euro, însă puţini români sau străini aleg acest mijloc de transport pentru a se deplasa, deşi preşedintele Traian Băsescu recomandă investitorilor arabi să folosească elicopterul pentru a vedea România şi nu maşinile sau trenul.
Starea proastă a infrastructurii rutiere şi a celei de cale ferată din România creează premisele ca serviciile de taxi aerian, un business de nişă, să aibă potenţial, însă principalii operatori se plâng de lipsa comenzilor. Pe piaţa serviciilor de taxi aerian principalele companii sunt Regional Air Services (RAS), Euro Events (care promovează serviciile de taxi aerian cu numele Efly), dar şi Direct Aero Services.
"Cererea pentru serviciile de taxi aerian cu elicoptere este dezastruoasă. Nu am mai făcut o cursă de mai bine de o lună. Oamenii sunt descurajaţi de preţurile mari pe ora de zbor, însă, având în vedere că şi costurile de întreţinere şi operare sunt mari, nu se pot face reduceri la preţ", a declarat Heni Haider, proprietarul companiei Euro Events, care se ocupă cu intermedierea închirierilor de aeronave. Compania Euro Events SRL din Constanţa, a obţinut în 2009 o cifră de afaceri de 121.280 de lei şi un profit de 23.411 lei, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Haider susţine că anul trecut încasările din servicii de taxi aerian s-au ridicat la circa 9.000 de euro, elicopterele operând în medie o cursă pe lună, faţă de şase curse în 2007.
"Cea mai mare cerere a avut-o anul trecut pachetul de 500 de lei, prin care un elicopter era pus la dispoziţia clienţilor pentru 25 de minute pentru o survolare a Bucureştiului", a spus el. Haider susţine că nu există date legate de valoarea serviciilor de taxi aerian în România. O oră de zbor cu un elicopter de opt locuri costă 1.760 de euro, potrivit date