Specialiştii spun că acuzaţiile aduse de Apple companiei sud-coreene Samsung cu privire la copierea designului şi tehnologiilor folosite în anumite telefoane şi tablete au la bază lucruri mult mai importante: bătălia pentru cota de piaţă a celor doi mari producători, dar şi preţurile componentelor pe care Samsung le produce pentru Apple.
Samsung, Motorola, Acer şi Research In Motion (RIM - producătorul telefoanelor BlackBerry) au şanse mai mari să-şi vândă tabletele în Europa decât în Statele Unite ale Americii, spun analiştii. Factorul principal este mărimea reţelei de distribuţie europeană, mult mai dezvoltată decât cea a Apple, reţea care cuprinde nu numai marile lanţuri de magazine cu electronice, ci şi operatorii de telefonie mobilă. Apple ştie acest lucru foarte bine şi a acţionat în consecinţă. Prima companie pe lista celor de acţionat în judecată: Samsung. Urmează, în opinia analiştilor, Motorola.
Un reprezentant al companiei de cercetare Forrester, citat de Reuters, spune că prezenţa Apple în Europa este relativ scăzută - doar 52 de magazine proprii, în comparaţie cu 238 în Statele Unite ale Americii. Pe lângă aceasta, Apple nu are un număr foarte mare de revânzători, în timp ce concurenţii companiei americane beneficiază de o reţea formată din magazinele proprii, magazine de specialitate mai mici sau mai mari, lanţuri de „supermarket-uri de electronice" şi reţeaua de magazine proprii şi a revânzătorilor companiilor de telefonie mobilă.
Apple, care a preferat la lansarea iPhone-ului să îşi aleagă o serie de operatori de telefonie „preferaţi", nu a reuşit să comercializeze tableta iPad în acelaşi mod. Analiştii spun că sub presiunea altor producători de tablete, operatorii de telefonie mobilă ar fi declinat oferta Apple de a deveni distribuitori şi pentru iPad. Puţini sunt operatorii de telefonie din Uniunea Europeană care comercializează