Reprezentanţii restaurantului danez Noma, desemnat cel mai bun din lume, au anunţat că vor plăti despăgubiri celor peste 60 de clienţi care s-au îmbolnăvit după ce au luat masa acolo în luna februarie, relatează International Business Times.
În urma analizelor realizate, specialiştii au constatat că persoanele care au acuzat stări de vomă şi diaree au suferit o infecţie cu norovirus, cauză frecventă a gastro-enteritelor virale. Inspectorii sanitari au arătat că virusul a fost transmis de unul dintre angajaţii restaurantului din Copenhaga, precizând că, cel mai probabil, bucătăria nu a fost dezinfectată corespunzător. În plus, s-a constatat că la robinetele pe care angajaţii trebuia să le folosească pentru a se spăla pe mâini nu curgea apă caldă.
„Ne pare extrem de rău pentru situaţia creată”, a arătat Peter Kreiner, managerul Noma. „Am discutat personal cu clienţii care au avut de suferit pentru a stabili felul în care vor fi despăgubiţi”, a adăugat acesta.
Noma, poziţionat pe locul întâi în topul celor mai bune 50 de restaurante din lume de către o revistă britanică de specialitate, este şi unul dintre cele mai scumpe localuri: un meniu fără băuturi costă aproximativ 1.500 de coroane, adică aproape 200 de euro. Cu toate acestea, restaurantul are numeroşi clienţi, circa 100.000 de rezervări fiind făcute lunar.
Anul trecut, Noma a deschis temporar un restaurant la Hotelul Claridge's din Londra, unde, în schimbul a 195 de lire sterline, clienţii puteau gusta un meniu ce includea carne de vită în sos tartar cu măcriş, tarhon, smântână şi furnici.
Reprezentanţii restaurantului danez Noma, desemnat cel mai bun din lume, au anunţat că vor plăti despăgubiri celor peste 60 de clienţi care s-au îmbolnăvit după ce au luat masa acolo în luna februarie, relatează International Business Times.
În urma analizelor realizate, specialiştii au