Scăderea pieţei auto cu aproape 60% în 2009 a lovit puternic afacerile Porsche Holding în România, acestea reducându-se de la aproape 1,36 miliarde de euro la aproape 600 mil. euro, însă divizia din România rămâne cea mai mare din Europa de Est.
Cifra de afaceri a Porsche Holding pe piaţa locală, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil, a înregistrat un declin de 56% în anul fiscal cuprins între 1 aprilie 2009 şi 31 martie 2010, potrivit datelor companiei, în contextul în care anul trecut piaţa auto s-a prăbuşit cu aproape 60%.
Astfel, dacă în anul fiscal anterior Porsche Holding se menţinea la un business total de 1,36 de miliarde de euro, din care aproape 1 mld. euro reprezentau importurile companiei, acum businessul a revenit la valoarea din 2003, înainte de "boomul" economic.
Potrivit unui studiu al ZF, din top zece companii cu cele mai mari scăderi în 2009, şase activează pe piaţa auto. Cel mai mare declin al cifrei de afaceri a fost înregistrat de Mercedes-Benz România, de 73% la aproape 400 mil. euro, în timp ce Porsche România s-a situat pe locul al treilea.
Din cifra totală, aproape 400 mil. euro reprezintă cifra de afaceri a importatorului, iar diferenţa este reprezentată de Porsche Bank, Porsche Leasing, Porsche Mobility şi Porsche Inter Auto, divizia de retail auto care controlează cinci dealeri.
Scăderea vânzărilor a venit cu reduceri de personal
Pe fondul scăderii veniturilor, divizia din România a Porsche Holding a înregistrat şi cele mai mari reduceri de personal din cadrul holdingului austriac, de aproape 16% la 865 de persoane. Majoritatea s-au realizat în 2009 la nivelul dealerilor din cadrul reţelei Porsche Inter Auto (PIA), care coordonează patru dealeri în Capitală şi unu în Timişoara.
PIA a redus la nivelul anului trecut personalul cu 26%, de la 760 de angajaţi la 570, potrivit oficialilor comp