Foto: Dan Marinescu / Intact Images Un nou trimestru "pe plus” pentru piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată: creştere de 12.4% comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, la un nivel de 306 milioane de euro. La nivel de semestru, creşterea este de 11,6%, respectiv 613 milioane de euro, potrivit unui studiu al firmei de cercetare de piaţă GfK.
Sectorul IT a avut cea mai bună performanţă din piaţă (+27.5%). Electrocasnicele mici şi sectorul foto au avut de asemenea creşteri de două cifre, respectiv 17.8% şi 17.7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum şi electrocasnicele mari au crescut într-un ritm mai lent, de sub 10%. Piaţa echipamentelor de birou este singura rămasă în "zona roşie”, dar scăderea s-a diminuat la -3.6%.
Dupa câteva trimestre de amânare a achiziţiei de desktop-uri, monitoare sau periferice a venit timpul pentru o creştere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Drept urmare, piaţa a ajuns la un prag de 88 de milioane de euro.
Sectorul foto
Vânzările de camere foto digitale şi rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro în al doilea trimestru din 2011. Camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment la momentul actual, cu rate de creştere de două cifre, mult mai mari decât segmentul compactelor. În special, modelele "entry level” din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul român. Ca şi produse hibrid – camerele de tipul mirrorless – nu s-au bucurat de un success aparte până acum în România.
Piaţa telecom
Piaţa telecom din România pare să-şi revenit, atingând un nivel de 42 de milioane de euro, conform raportului GfK, acest lucru datorându-se exclusiv smartphone-urilor care sunt "declanşatorul” în acest sector. Acum consumatorul face o nouă achiziţie nu doar când vechiul telefon nu mai funcţionează, ci şi a