Anul trecut a inceput catastrofal pentru piata masinilor noi, ianuarie fiind cea mai slaba luna ca numar de inmatriculari din ultimele doua decenii in Romania. Decembrie a fost cea mai buna luna din an atat pentru masinile noi, cat si pentru cele second-hand. Doar in patru din cele 12 luni s-au inmatriculat peste 10.000 de masini noi, iar inmatricularile de second-hand au crescut in ultimele sase luni, culminand cu valoarea de 41.000 de luna trecuta. Intra in articol pentru a vedea evolutia pietei auto anul trecut in comparatie cu 2009.
Masinile noi - Inceput dezastruos, final cu redresare
Ianuarie a fost o luna extrem de slaba pentru masinile noi, inmatricularile depasind cu greu 2.100 de unitati in tara. A fost cea mai slaba luna a pietei auto in ultimele doua decenii iar in premiera Dacia nu a fost cea mai vanduta marca, fiind depasita de Volkswagen si Ford. Si februarie a fost o luna slaba, sub 3.000 de unitati, insa piata si-a mai revenit cat de cat, ajungand la 8.900 in aprilie. In iunie si iulie s-a simtit efectul programului Rabla, astfel ca inmatricularile noi au depasit 10.000 de unitati, din august pana in octombrie piata nu a mai trecut de 9.000 de unitati lunar, insa din septembrie a inceput sa urce in raport cu lunile similare din 2009.
In penultima luna s-a depasit pragul de 11.000 de masini noi, iar decembrie a fost cea mai buna luna, cu aproape 12.500. Daca in prima luna a anului marca numarul unu ca inmatriculari era Volkswagen, cu 443 de unitati, in decembrie, Dacia a preluat la mare distanta locul intai, cu peste 3.300 de masini noi inscrise.
Inaintea crizei, inmatricularile lunare de masini noi treceau de 30.000 de unitati, insa astfel de cifre sunt de domeniul istoriei iar in ultimii doi in nicio luna nu s-a trecut de 14.000 de unitati iar in jumatate din lunile lui 2009 nu s-a trecut de 10.000 de uni