Încă de anul trecut, mai multe grupuri de presă au anunţat trecerea vânzărilor de publicitate pentru anul 2007 de la euro la lei. Cei care au adoptat schimbarea consideră că vânzarea de publicitate în lei este mai avantajoasă, facturarea fiind mai uşoară. Începutul lui 2007 a împărţit piaţa de media în două tabere. Unele instituţii au început să-şi vândă spaţiul publicitar în lei, însă altele au rămas la „tradiţionalul“ euro. În piaţa de media
Încă de anul trecut, mai multe grupuri de presă au anunţat trecerea vânzărilor de publicitate pentru anul 2007 de la euro la lei. Cei care au adoptat schimbarea consideră că vânzarea de publicitate în lei este mai avantajoasă, facturarea fiind mai uşoară.
Începutul lui 2007 a împărţit piaţa de media în două tabere. Unele instituţii au început să-şi vândă spaţiul publicitar în lei, însă altele au rămas la „tradiţionalul“ euro. În piaţa de media se spune că tonul schimbării a fost dat de trustul Media Pro, care a decis să treacă de la tarifele în monedă străină la leu. Această schimbare s-a produs în presa locală încă de anul trecut, explică Aurelia Abrudan, local print sales director ARBOMedia. Iniţiativei Media Pro s-au alăturat şi grupurile de presă Ringier şi Sanoma, dar şi posturile de radio ale grupului Lagardère (Radio 21 şi Europa FM). Şi Splendid Media, regia care vinde spaţiu publicitar pentru TVR, a început să folosească leul ca şi monedă de tranzacţii.
De cealaltă parte a „baricadei“ se află televiziunile grupului Intact, Antena 1 şi Antena 3, care au preferat să rămână la vânzarea în euro. În aceeaşi barcă cu Antenele se află şi Realitatea. Nici postul Telesport nu a putut fi „convins“ să treacă la achiziţionarea de publicitate în moneda naţională. Motivul invocat de Horaţiu Nicolau, general manager la Telesport, este că fiind primul